A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Горбівська музична школа Острицької сільської ради Чернівецького району Чернівецької області

Наскрізна освітня програма Горбівська мистецька школа образотворче мистецтво

Дата: 01.12.2023 15:20
Кількість переглядів: 118

Погоджено

Педагогічною радою КЗ Горбівської

мистецької школи Чернівецького району Чернівецької області

Протокол від 31.08.2023р. №1

              Затверджено

                В.о. директора 

КЗ «Горбівської мистецької школи» 

              _____________Лариса ДУЛГЕРУ

         Наказ  № 117 від 31.08.2023 р.

Узгоджено:

Начальник відділу освіти, культури, молоді та спорту

__________Олена ДУМИТРАШ

 

 

 

 

 

 

 

 

НАСКРІЗНА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

 

Комунального закладу

«Горбівська мистецька школа»

 

початкової спеціалізованої мистецької освіти

з напрямку «Образотворче мистецтво» (рисунок, живопис, композиція, скульптура, початковий курс історії образотворчого мистецтва і архітектури, навчальна практика на пленері)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

с. Горбово

2023 р.

 

 

1. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ

        

Мистецька школа як заклад початкової спеціалізованої мистецької освіти може надавати часткові кваліфікації нульового – третього рівнів Національної рамки кваліфікацій паралельно з трьома рівнями повної загальної середньої освіти.

         Наскрізна освітня програма комунального закладу «Горбівської мистецької школи», початкової спеціалізованої мистецької освіти з напрямку «Образотворче мистецтво» (рисунок, живопис, композиція, скульптура, початковий курс історії образотворчого мистецтва і архітектури, навчальна практика на пленері)

(далі – освітня програма) розроблена відповідно до п.7 ст.21 Закону України «Про освіту», статті 16 Закону України «Про позашкільну освіту», Концепції сучасної мистецької школи, затвердженої наказом Міністерства культури України від 20.12.2017 №1433, наказу Міністерства культури України від 29.08.2019 р. №711.

          В Концепції визначено що сучасна мистецька школа – це заклад, де   особистість має можливість розвинути мистецькі здібності, набути початкових професійних,у тому числі виконавських, компетентностей, естетичного досвіду та ціннісних орієнтацій через активну мистецьку діяльність. Сучасна мистецька школа – середовище творчого розвитку особистості, основа підготовки професійного митця та центр культурно-мистецького життя громади.

        

         В основу наскрізної освітньої програми покладено:

  • Типові навчальні плани, затверджені наказом  Міністерства культури 

України від 11.08.2015 №588, які визначають державний стандарт початкової мистецької освіти, що реалізується відповідно до Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту»;

  • лист Міністерства культури України від 01.02.2017 №83/7-4/15-17

п.2, що «…типові навчальні плани стануть основою типових освітніх програм початкової професійної мистецької підготовки, таким чином, буде збережена можливість школи здійснювати таку освітню діяльність»; 

          -        варіант 3 роз’яснення Мінкультури від 16. 07. 2019 щодо деяких питань здійснення освітньої діяльності в мистецьких школах:«Здійснення освітньої діяльності за власними освітніми програмами (елементарного підрівня або наскрізні) початкової мистецької освіти (за видами мистецтв),розробленими без урахування типових освітніх програм. Власні освітні програми, розроблені без урахування типових освітніх програм, можуть містити освітні компоненти та розрахунки годин на їх вивчення, визначені типовими навчальними планами початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів(шкіл естетичного виховання),затвердженими наказом Міністерства культури України від 11 серпня 2015року№588 (далі– типові навчальні плани)».

Наскрізна освітня програма встановлює вимоги до часу, змісту і обсягу освітньої підготовки учнів відповідно до фахового спрямування.

 

2.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Завдання мистецької освіти (ст.8 Закону України «Про позашкільну освіту»):

  • вільний розвиток особистості та формування її соціально громадського досвіду;
  • виховання у здобувачів любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей Українського народу, а також інших націй та народів;
  • створення умов для творчого, естетичного, інтелектуального,

морально-етичного, духовного і фізичного розвитку вихованців,учнів і слухачів;

  • здобуття учнями початкових професійних навичок і вмінь,

необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності;

  • задоволення культурно-освітніх потреб вихованців,учнів і слухачів,які не забезпечуються іншими складовими структури освіти;
  • задоволення потреб вихованців, учнів і слухачів у професійному

самовизначенні творчій самореалізації;

  • пошук,розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих

вихованців,учнів і слухачів.

 

Мета мистецької освіти: всебічний розвиток дитини, виявлення та розкриття її талантів, творчих здібностей, компетентностей і наскрізних вмінь відповідно до вікових та індивідуально-психологічних особливостей та потреб. Формування ціннісних орієнтирів творчої особистості та розвиток самостійності.

На підставі п. 3 ст. 12 Закону України «Про освіту» структура наскрізної освітньої програми початкової мистецької освіти з напряму «Образотворче мистецтво» будується таким чином:


 

  • елементарний підрівень
  • базовий(середній: загальне мистецьке спрямування, початкове професійне спрямування) підрівень
  • поглиблений підрівень

 

Загальна тривалість навчання:

 

Елементарний підрівень для  дітей, які розпочинають навчання в 6-7років (1-2 кл. ЗЗСО) складає – 4 роки1, для дітей, які розпочинають навчання в мистецькій школі у віці 8-9 років передбачено скорочений (інтенсивніший) курс програми елементарного підрівня, який триватиме 2 роки. Освітня програма елементарного підрівня спрямована на виявлення та розкриття творчих здібностей учнів, виховання в них первісного розуміння мистецьких процесів, а також якісне оволодіння на початковому етапі обраною спеціалізацією.

   Базовий (середній: загальне мистецьке спрямування) підрівень

Передбачає навчання строком 4 роки. Освітня програма базового підрівня загального мистецького спрямування має на меті комплексне вивчення опорних мистецьких компонентів.

Базовий (середній: початкове професійне спрямування) підрівень передбачає навчання строком 4 роки. Освітня програма базового підрівня початкового професійного спрямування передбачає більш інтенсивне, ґрунтовне та вмотивоване навчання,спрямоване на професійне орієнтування у здобутті мистецької освіти.

У разі зарахування на основі здачі екзаменаційних іспитів на навчання за освітньою програмою учнів старшого віку ніж 10-11 років, які розпочали навчання у 10-11 років (5-6 клас ЗЗСО) опанування освітньої програми (нормативний строк здобуття освіти) може бути зменшена не більше як на 2 роки, якщо це обумовлено необхідністю подальшого вступу до закладу фахової передвищої освіти. У інших випадках мистецькою школою розробляється окрема освітня програма.

         Особи з особливими освітніми потребами (інклюзивне навчання)також можуть здобувати  початкову мистецьку освіту елементарного, середнього (базового) підрівнів за цією освітньою програмою за інших умов. Тривалість опанування освітньої програми учнями з числа осіб з особливими освітніми потребами визначається індивідуальним темпом набуття відповідних компетентностей та може бути збільшеною.

         Поглиблений підрівень може охоплювати строк до 3 років в залежності від індивідуальних потреб здобувачів. Кожен підрівень завершується підсумковим контрольним заходом. Може змінюватись в залежності від віку вступника та його індивідуальних  особливостей.

Інклюзивне навчання може відбуватися лише при наявності в штаті закладу медичного працівника, психолога та відповідного інклюзивного освітнього середовища –сукупності умов,способів та засобів їх реалізації для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їх потреб та можливостей (пандуси, обладнані туалетні кімнати тощо).

 

Рекомендований вік здобувачів для вступу до мистецької школи :

 

Елементарний підрівень

  • 6-7 років (1-2 клас  закладу загальної середньої освіти ).
  • Діти з особливими освітніми потребами (інклюзивне навчання)2

Можуть розпочинати здобуття початкової освіти елементарного підрівня за інших умов.

Базовий (середній) підрівень

(термін навчання 4 роки)

  • 10-11років (5-6 клас закладу загальної середньої освіти).

(термін навчання 2 роки)

  • 13-14років (7-8 клас закладу загальної середньої освіти).

Поглиблений підрівень

  • 15-17років (9-11 клас закладу загальної середньої освіти).

 

Вимоги до осіб, які можуть розпочинати навчання за освітньою програмою.

 

Під час вступного іспиту до напрямку «Образотворче мистецтво» (у разі проведення конкурсних іспитів) (у разі відсутності конкурсу) дитина має продемонструвати свої здібності та навички:

 

Елементарний підрівень

Під час вступного іспиту (у разі проведення конкурсних іспитів) чи співбесіди дитина демонструє альбом власних творчих робіт, а також на прохання екзаменатора описує їх, визначаючи сюжет,основні кольори та інструменти за допомогою яких вони були виконані.  

 

Базовий підрівень

Розпочати навчання на середньому (базовому) підрівні може особа, яка при вступі  на екзамені демонструє наявність компетентностей елементарного підрівня з образотворчого мистецтва.

  • вміння передавати правильні пропорції та розмір предметів щодо один одного;
  • вміння передавати колір предмета, освітлення та об’єм; 
  • провести грамотне розташування композиції на аркуші паперу, коректно передати пропорції, обсяг і колір всіх предметів;
  • продемонструвати вміння працювати з кольором: бачити його відтінки у предметі та драпіруванні, передавати кольором світло та тінь;

 

Поглиблений підрівень

Розпочати навчання на поглибленому підрівні може особа, яка при вступі  на екзамені демонструє наявність компетентностей базового підрівня з образотворчого мистецтва.

  • Правильно компонувати, тобто грамотно розташувати предмети  на аркуші паперу; 
  • продемонструвати вміння працювати з кольором: бачити його відтінки у предметі та драпіруванні, передавати кольором світло та тінь;
  • продемонструвати вміння висловити свій задум, правильне компонування фігур та предметів на аркуші паперу; 
  • дотримання пропорцій постаті людини; 
  • цікаве колірне рішення.

 

Нормативний зміст освітньої програми напрямку «Образотворче

мистецтво», складається з інваріантного та варіативного складників, які включені до програми навчання і становлять єдиний комплекс освітніх компонентів, опанування яких забезпечує досягнення нормативних результатів навчання (в середньому 35 навчальних тижнів на рік).

Інваріантний складник – це нормативний складник, який не може бутименшим встановленого Робочим навчальним планом обсягу і повинен охоплювати весь спектр освітніх компонентів,визначених освітньою програмою.

Варіативний складник спрямований на забезпечення індивідуального підходу, в тому числі індивідуального темпу здобуття освіти, поглиблене вивчення фахових дисциплін, забезпечення права вибору освітніх компонентів відповідно до інтересів і потреб здобувачів. Зміст варіативного складника формується з навчальних дисциплін, факультативів, видів діяльності за вибором здобувача та викладача, враховуючи фінансові можливості мистецької школи які використовується для:

  • запровадження факультативів та навчальних дисциплін за вибором,

що розширюють компетентності за обраним здобувачем фахом або з інших видів мистецтва тощо;

  • підсилення навчальних дисциплін інваріантного складника;
  • підготовки до виставок, конкурсів, фестивалів, олімпіад,

      конференцій та інших публічних виступів тощо.

 

У випадку карантинів або інших форс-мажорних обставин викладач має право на більш стисле та інтенсивніше викладення матеріалу, проте уроки, що пропущені за такими причинами, не відпрацьовуються.       

Діяльність мистецької школи та її фінансове забезпечення регулюється Робочим навчальним планом. На підставі Робочого навчального плану проводиться розрахунок навчальних годин, за яким (в межах бюджетних призначень) визначається кількість педагогічних ставок, передбачених закладу на відповідний навчальний рік, необхідних для виконання державного стандарту.

Заклад має право розробляти навчальні програми з предметів (дисциплін) з урахуванням регіональних особливостей та специфіки своєї роботи, за умови затвердження їх педагогічною радою.

Розподіл годин варіативного складника відбувається педагогічною радою щороку в межах бюджетних призначень, які виділяються закладу для організації навчального процесу що відображається в Розрахунку навчальних годин на поточний навчальний рік. Рішення про такий розподіл приймається з урахуванням профільного спрямування, кадрового забезпечення, матеріально-технічної бази школи.

 

                                       Керівник закладу має право:


 

  1. Визначати кількість груп для вивчення групових предметів від загальної кількості учнів закладу (відділення), які вивчають певний груповий предмет. Загальна кількість груп з предмета не повинна перевищувати їх кількості, визначеної Розрахунком навчальних годин;
  2. Звільняти учня від вивчення предмету за вибором (варіативна складова), при цьому плата за навчання не зменшується;
  3. В межах Робочого навчального плану:
  • Збільшувати або зменшувати кількість годин на вивчення окремих предметів з урахуванням специфіки роботи закладу (відділення);
  • Здійснювати перерозподіл годин між предметами, враховуючи регіональні особливості та професійне спрямування учнів;
  1. У межах Розрахунку навчальних годин (у тому числі зарахунок вивільнених годин предмета за вибором) вводити додаткові педагогічні години на:
  • підготовку учнів до участі в виставках,  конкурсах, фестивалях тощо;
  • предмет(-и) за вибором.

До груп самоокупності мистецького напрямку учні приймаються в межах затвердженого органом управління сфери культури за підлеглістю школи планового контингенту учнів. Керівник закладу самостійно вирішує питання щодо зарахування учнів груп самоокупності. Бажаний вік прийому до груп самоокупності 5-6 років.

За бажанням батьків або осіб, що їх замінюють, після опанування навчальної програми з предметів та успішного складання підсумкових іспитів, здобувач може завершити навчання на початковому (елементарному)  підрівні. В такому разі здобувач отримує Свідоцтво про завершення навчання на початковому (елементарному) підрівні.

Учні випускного класу з 8-річним строком навчання та учні випускного класу з 6-річним строком навчання у разі виконання програм з предметів за робочим навчальним планом і успішним складанням іспитів, вважаються такими, що закінчили повний курс навчального закладу та опанували програму початкової мистецької освіти відповідного спрямування середнього (базового) підрівня. У випадку продовження навчання і успішного складання іспитів, здобувач отримує Свідоцтво про завершення повного курсу навчання на поглибленому підрівні.

Для педагогічного працівника (викладача) нормою навантаження на одну тарифну ставку є 18 годин на тиждень (Ст. 22 Закону України «Про позашкільну освіту»).

 

 

3. ХАРАКТЕРИСТИКА  ПІДРІВНІВ

ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ НАВЧАЛЬНОГО НАВАНТАЖЕННЯ

на весь період навчання

Напрямок «ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО» (рисунок, живопис, композиція, скульптура, початковий курс історії образотворчого мистецтва і архітектури, навчальна практика на пленері)

Елементарний підрівень

(термін навчання 4роки)

Назва освітнього компонента

Мінімальний обсяг навчального навантаження на одного/одну учня/ученицю на весь строк навчання, годин*

Інваріантний складник:

Рисунок

140

Живопис

140

Композиція**

140

Скульптура на 3 та 4 роках навчання

70

Навчальна практика на пленері

216

Початковий курс історії образотворчого мистецтва і архітектурина 4 році навчання

35

Варіативний складник:

Предмет за вибором на 2-4 роках навчання

105

Загальний обсяг навчального навантаження на одного/одну учня/ученицю на весь строк навчання (4 роки) за освітньою програмою, усього

840

на 1-му році навчання

105(3)

на 2-му році навчання

175(5)

на 3-му році навчання

245(7)

на 4-му році навчання 

315(9)

 

*Зазначена кількість навчальних годин встановлена на кожного/кожну учня/ученицю, який/яка навчається за освітньою програмою, з розрахунку 35 навчальних тижнів на навчальний рік(без урахування тижнів навчальної практики на пленері) і становить мінімальний обсяг, необхідний для опанування змісту освіти, визначеного освітньою програмою, зменшення якого не допускається та затверджується на початку навчального року.

**Вивчення предмета «Композиція (станкова та декоративна)» в 1-4 класах обов’язкове.

 

Перелік предметів за вибором:

«Кераміка», «Вишивка», «Вітраж», «Мозаїка», «Театрально-декораційне мистецтво», «Графічні техніки», «Комп’ютерна техніка», «Писанкарство», «Художнє різьблення», «Витинанка», «Лозоплетіння», інші види декоративно-ужиткового мистецтва, «Дизайн» тощо.

 

 

 

 

НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

Напрямок «ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО» (рисунок, живопис, композиція, скульптура, початковий курс історії образотворчого мистецтва і архітектури, навчальна практика на пленері)

Елементарний підрівень

(термін навчання 4роки)

Назва освітнього компонента

Кількість годин на тиждень у класах

протягом1-4роківнавчання

1клас

2клас

3клас

4клас

Інваріативний складник:

Рисунок

1

1

2

2

Живопис

1

1

1

1

Композиція

1

2

2

3

Скульптура

-

-

1

1

Навчальна практика на пленері

-

1,5

1,5

1,5

Початковий курс історії образотворчого мистецтва і архітектури

-

-

-

1

Варіативний складник:

Предмет за вибором

 

-

1

1

1

Всього годин:

3

5

7

9

 

Роз’яснення до робочих навчальних планів елементарного підрівня

(термін навчання - 4 роки)

  1. Крім годин, зазначених у робочому навчальному плані, розрахунком навчальних годин передбачаються години:

- для роботи з демонстраторами пластичних поз*

у 2-3 класах по 1 годині на тиждень на групу;

у 4-х класах по 2 годині на тиждень на групу;

- для роботи на пленері по 0,5 години в тиждень на групу (18 годин на навчальнийперіод);

- для підготовки і проведення тематичних лекцій, конкурсів, виставок, творчих вечорів тощо – 4 години в місяць на групу;

- на проведення навчальної практики на пленері** – 1,5 годин в тиждень на групу (54 години на групу на навчальний період,18 годин з яких – для роботи з живою натурою);

* Оплата праці демонстратора пластичних поз з предметів «Рисунок», «Живопис», «Композиція», «Скульптура» здійснюється згідно з наказом Міністерства освіти і науки України.

** Відповідно до Положення про позашкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 №433, навчальна практика учнів художньої школи (художнього відділення) зараховується, як навчально-виробнича практика, передбачена навчальними планами загальноосвітньої школи).   

 

ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ НАВЧАЛЬНОГО НАВАНТАЖЕННЯ

на весь період навчання

Напрямок «ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО» (рисунок, живопис, композиція, скульптура, початковий курс історії образотворчого мистецтва і архітектури, навчальна практика на пленері)

Елементарний підрівень

(термін навчання 2 роки)

Назва освітнього компонента

Мінімальний обсяг навчального навантаження на одного/одну учня/ученицю на весь строк навчання, годин*

Інваріантний складник:

Рисунок

210

Живопис

140

Композиція

280

Скульптура               

  70

Навчальна практика на пленері

108

Початковий курс історії образотворчого мистецтва і архітектури на 4 році навчання

  35 

Варіативний складник:

Предмет за вибором

70

Загальний обсяг навчального навантаження на одного/одну учня/ученицю на весь строк навчання (2 роки) за освітньою програмою, усього

560

 

*Зазначена кількість навчальних годин встановлена на кожного/кожну учня/ученицю, який/яка навчається за освітньою програмою, з розрахунку 35 навчальних тижнів на навчальний рік (без урахування тижнів навчальної практики на пленері) і становить мінімальний обсяг, необхідний для опанування змісту освіти, визначеного освітньою програмою, зменшення якого не допускається та затверджується на початку навчального року.

 

 

Перелік предметів за вибором:

«Кераміка», «Вишивка», «Вітраж», «Мозаїка», «Театрально-декораційне мистецтво», «Графічні техніки», «Комп’ютерна техніка», «Писанкарство», «Художнє різьблення», «Витинанка», «Лозоплетіння», інші види декоративно-ужиткового мистецтва, «Дизайн» тощо.

 

 

НАВЧАЛЬНИЙПЛАН

Напрямок «ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО»(рисунок, живопис, композиція, скульптура, початковий курс історії образотворчого мистецтва і архітектури, навчальна практика на пленері)

Елементарний підрівень

(термін навчання 2 роки)

Назва освітнього компонента

Кількість годин на тиждень у класах

протягом1- 2 років навчання

1 клас

2 клас

Інваріативний складник:

Рисунок

2

2

Живопис

1

1

Композиція

2

3

Скульптура

1

1

Навчальна практика на пленері

1,5

1,5

Початковий курс історії образотворчого мистецтва і архітектури

-

1

Варіативний складник:

Предмет за вибором

1

1

Всього годин:

7

9

 

Роз’яснення до робочих навчальних планів елементарного підрівня

(термін навчання 2 роки)

  1. Крім годин, зазначених у робочому навчальному плані, розрахунком навчальних годин передбачаються години:

- для роботи з демонстраторами пластичних поз*

у 2-х класах по 1 годині на тиждень на групу;

- для роботи на пленері по 0,5 години в тиждень на групу (18 годин на навчальний період);

- для підготовки і проведення тематичних лекцій, конкурсів, виставок, творчих вечорів тощо – 4 години в місяць на групу;

- на проведення навчальної практики на пленері** – 1,5 годин в тиждень на групу (54 години на групу на навчальний період, 18 годин з яких – для роботи з живою натурою); 

 

* Оплата праці демонстратора пластичних поз з предметів «Рисунок», «Живопис», «Композиція», «Скульптура» здійснюється згідно з наказом Міністерства освіти і науки України.

** Відповідно до Положення про позашкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 №433, навчальна практика учнів художньої школи (художнього відділення) зараховується, як навчально-виробнича практика, передбачена навчальними планами загальноосвітньої школи).   

 

ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ НАВЧАЛЬНОГО НАВАНТАЖЕННЯ

на весь період навчання

Напрямок «ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО» (рисунок, живопис, композиція, скульптура, початковий курс історії образотворчого мистецтва і архітектури, навчальна практика на пленері)

Базовий (загальне мистецьке спрямування, початкове професійне

спрямування) підрівень

(термін навчання 4роки)

Назва освітнього компонента

Мінімальний обсяг навчального навантаження на одного/одну учня/ученицю на весь строк навчання, годин*

Інваріантний складник:

Рисунок

490

Живопис

385

Композиція

420

Скульптура               

140

Початковий курс історії образотворчого мистецтва і архітектурина 1-3 роках навчання

105

Навчальна практика на пленері

216

Варіативний складник:

Предмет за вибором на 1-3 роках навчання

105

Загальний обсяг навчального навантаження на одного/одну учня/ученицю на весь строк навчання (4 роки) за освітньою програмою, усього

1645

 

*Зазначена кількість навчальних годин встановлена на кожного/кожну учня/ученицю, який/яка навчається за освітньою програмою, з розрахунку 35 навчальних тижнів на навчальний рік (без урахування тижнів пленерної практики) і становить мінімальний обсяг, необхідний для опанування змісту освіти, визначеного освітньою програмою, зменшення якого не допускається та затверджується на початку навчального року.

 

Перелік предметів за вибором:

«Кераміка», «Вишивка», «Вітраж», «Мозаїка», «Театрально-декораційне мистецтво», «Графічні техніки», «Комп’ютерна техніка», «Писанкарство», «Художнє різьблення», «Витинанка», «Лозоплетіння», інші види декоративно-ужиткового мистецтва, «Дизайн» тощо

 

 

НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

Напрямок «ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО» (рисунок, живопис, композиція, скульптура, початковий курс історії образотворчого мистецтва і архітектури, пленерна практика)

Базовий (загальне мистецьке спрямування,  початкове професійне

спрямування,) підрівень

(термін навчання 4роки)

Назва освітнього компонента

Кількість годин на тиждень у класах

Протягом 1-4 років навчання

5клас

6клас

7клас

8клас

Інваріативний складник:

Рисунок

3

3

4

4

Живопис

2

3

3

3

Композиція

3

3

3

3

Скульптура

1

1

1

1

Навчальна практика на пленері

1,5

1,5

1,5

1,5

Початковий курс історії образотворчого мистецтва і архітектури

1

1

1

-

Варіативний складник:

Предмет за вибором

1

1

1

-

Всього годин:

11

12

13

11

 

Роз’яснення до робочого навчального плану

Базового (початкове професійне спрямування, загальне мистецьке спрямування) підрівня

(термін навчання- 4 роки)

Крім годин, зазначених у робочому навчальному плані, розрахунком навчальних годин передбачаються години:

- для роботи з демонстраторами пластичних поз*

у 4-5 класах по 2 годині на тиждень на групу;

у 6-8 класах по 6 годин на тиждень на групу;

- для роботи на пленері по 0,5 години в тиждень на групу (18 годин на навчальний період);

- для підготовки і проведення тематичних лекцій, конкурсів, виставок, творчих вечорів тощо – 4 години в місяць на групу;

- на проведення навчальної практики на пленері** – 1,5 годин в тиждень на групу (54 години на групу на навчальний період, 18 годин з яких – для роботи з живою натурою); 

 

* Оплата праці демонстратора пластичних поз з предметів «Рисунок», «Живопис», «Композиція», «Скульптура» здійснюється згідно з наказом Міністерства освіти і науки України.

** Відповідно до Положення про позашкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 №433, навчальна практика учнів художньої школи (художнього відділення) зараховується, як навчально-виробнича практика, передбачена навчальними планами загальноосвітньої школи).   

 

ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ НАВЧАЛЬНОГО НАВАНТАЖЕННЯ

на весь період навчання

Напрямок «ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО» (рисунок, живопис, композиція, скульптура, початковий курс історії образотворчого мистецтва і архітектури, навчальна практика на пленері)

Поглиблений підрівень

(термін навчаннядо 3-х років)

Назва освітнього компонента

Мінімальний обсяг навчального навантаження на одного/одну учня/ученицю на весь строк навчання, годин*

 

1 рік

3 роки

Інваріантний складник:

Рисунок

140

420

Живопис

70

210

Композиція

105

315

Скульптура               

35

105

Початковий курс історії образотворчого мистецтва і архітектури

-

 -

Навчальна практика на пленері

54

162

Варіативний складник:

Предмет за вибором

-

-

Загальний обсяг навчального навантаження на одного/одну учня/ученицю на весь строк навчання (2 роки) за освітньою програмою, усього

350

1050

 

*Зазначена кількість навчальних годин встановлена на кожного/кожнуучня/ученицю, який/яка навчається за освітньою програмою, з розрахунку 35 навчальних тижнів на навчальний рік (без урахування тижнів пленерної практики) і становить мінімальний обсяг, необхідний для опанування змісту освіти, визначеного освітньою програмою, зменшення

якого не допускається та затверджується на початку навчального року.

Може бути від 1до3 років в залежності від індивідуальних потреб здобувача.

 

 

 

 

НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

Напрямок «ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО»(рисунок, живопис, композиція, скульптура, початковий курс історії образотворчого мистецтва і архітектури, навчальна практика на пленері)

Поглиблений підрівень

(термін навчаннядо 3-х років)

Назва освітнього компонента

Кількість годин на тиждень у класах

протягом1-3 роківнавчання

9клас

10клас

11клас

Інваріативний складник:

 

Рисунок

4

4

4

Живопис

2

2

2

Композиція

3

3

3

Скульптура

1

1

1

Початковий курс історії образотворчого мистецтва і архітектури

-

-

-

Варіативний складник:

 

Навчальна практика на пленері

1,5

1,5

1,5

Предмет за вибором

-

-

-

Всього годин:

10

10

10

 

Роз’яснення до робочого навчального плану

Поглибленого підрівня

(термін навчання до 3-х років)

Крім годин, зазначених у робочому навчальному плані, розрахунком навчальних годин передбачаються години:

- для роботи з демонстраторами пластичних поз*

у 9-11 класах по 6 годин на тиждень на групу;

- для роботи на пленері по 0,5 години в тиждень на групу (18 годин на навчальний);

- для підготовки і проведення тематичних лекцій, конкурсів, виставок, творчих вечорів тощо – 4 години в місяць на групу;

- на проведення навчальної практики на пленері** – 1,5 годин в тиждень на групу (54 години на групу на навчальний період, 18 годин з яких – для роботи з живою натурою); 

 

* Оплата праці демонстратора пластичних поз з предметів «Рисунок», «Живопис», «Композиція», «Скульптура» здійснюється згідно з наказом Міністерства освіти і науки України.

** Відповідно до Положення про позашкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 №433, навчальна практика учнів художньої школи (художнього відділення) зараховується, як навчально-виробнича практика, передбачена навчальними планами загальноосвітньої школи).

 

3. ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Основними формами організації освітнього процесу є: уроки, екскурсії, відвідування виставок у тому числі квести, які педагогічний працівник організує у межах уроку або в позаурочний час та види навчальних занять (групове заняття),робота на пленері, робота з живою натурою.

За необхідності – форми здобуття початкової мистецької освіти (очна, дистанційна, екстернат). Форми організації освітнього процесу можуть бути уточнені та розширені у змісті окремих навчальних дисциплін (предметів) за умови виконання програмних вимог стандарту початкової мистецької освіти(освітньої програми) протягом навчального року.

Вибір форм і методів навчання викладач визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих навчальних дисциплін (предметів).                                   Наповнюваність груп(мінімально і максимально допустима чисельністьздобувачів освіти в групі для досягнення результатів навчання, передбаченого навчальними програмами). Кількісний склад кожної групи здобувачів освіти для проведення групових занять становить в середньому 10 осіб.

У разі неможливості формувати групу у зв'язку з недостатністю або перевищенням відносно зазначених нормативів контингенту учнів, допускається відхилення по наповнюваності груп у той чи інший бік не більше як на 20 % У разі значного перевищення контингенту (понад 20 %) поділ на групи загальної кількості учнів відповідного року навчання здійснюється відповідно до менших значень.

Тривалість занять для здобувачів освіти від 6 до 7 років - 35 хвилин, 

інших - 45 хвилин.

Рекомендації щодо планування вивчення навчальних дисциплін в межах варіативного складника.

Розподіл годин, передбачених для реалізації варіативного складника освітньої програми здійснюється залежно від поставлених викладачем педагогічних цілей та підходів мистецької школи щодо організації освітнього процесу в наступний спосіб:

1) Запровадження факультативів, навчальних дисциплін за вибором, що розширюють компетентності за обраним учнем/ученицею фахом. 

Зокрема, рекомендованими факультативами, навчальними дисциплінами за вибором є: декоративні техніки (за видами), дизайн (за видами), театрально-декораційне мистецтво, виготовлення ляльок тощо.

Обсяг годин на вивчення та послідовність викладання факультативів і навчальних дисциплін за вибором визначається з урахуванням доцільності та Забезпечення досягнення учнем/ученицею необхідних додаткових навчальних результатів.

2)  Планування щотижнево або сукупно раз на місяць чи на півроку на

підготовку до конкурсів, виставок, інших публічних демонстрацій тощо. При розподілі обсягу навчального навантаження на цілі, зазначені в цьому пункті, необхідно враховувати, що загальний відведений обсяг може бути теж поділений на частини за видами діяльності.

Увесь перерозподіл годин фіксується в робочому навчальному                       плані, який щорічно затверджується директором мистецької школи. Для цього всі навчальні дисципліни варіативного складника конкретизуються в лівому стовпці «Навчальні дисципліни» з визначенням відповідної кількості годин на їх вивчення. Якщо години варіативного складника розподіляються для підсилення навчальної дисципліни інваріантного складника, то ці години додаються до нормативної кількості годин, передбачених навчальним планом для відповідної дисципліни. Якщо певний обсяг навчального навантаження спрямовується на підготовку до конкурсів, виставок тощо і планується сукупно (раз на місяць чи на півроку), то цей обсяг вказується в крайньому правому стовпці навчального плану «Усього годин».

 

3.КОНТРОЛЬ ТА ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ

Контроль і оцінювання навчальних досягнень здобувачів здійснюються на основі систематичного відстеження їхнього індивідуального розвитку у процесі навчання. Мета контролю полягає у пошуку ефективних шляхів досягнення навчальних результатів кожного здобувача.                                                                                                                              Упродовж навчання на елементарному підрівні початкової художньої освіти учні шкільного вікуза сприяння викладачів опановують способи самоконтролю, саморефлексії і само-оцінювання, що сприяє вихованню відповідальності, розвитку інтересу, своєчасному виявленню прогалину у знаннях, уміннях, навичках та їх корекції. При оцінюванні особистих досягнень учнів шкільного віку заборонено порівнювати їх з досягненнями інших учнів. Виставлення оцінок здобувачам шкільного вікуна першому або другому роках навчання (термін навчання 4 роки) непередбачено.

         Для оцінювання рівня навчальних досягнень (нормативних результатівнавчання)учнівзастосовуютьсяформипоточноготапідсумковогоконтролю.

Поточний контроль відбувається протягом навчального року за підсумками роботи під час навчальних занять у формі переглядів (модульних і семестрових) робіт, їх обговорення або опитувань (згідно зі специфікою навчальної дисципліни). Поточний контроль здійснюється, з метою оперативного моніторингу результативності навчання учнів та корегування.Педагогічних прийомів і методів,що застосовує до них викладач.

Підсумковий контроль здійснюється по завершенню кожного року навчання у формі річних переглядів творчих робіт за кожним компонентом освітньої програми в межах визначених навчальними програмами дисциплін обов'язкових результатів навчання.                                                   Наприкінці четвертого (випускного) року навчання на елементарному та базовому підрівнях та другого (випускного) року навчання на елементарному підрівні проводиться підсумковий контроль за результатами опанування освітньої програми:

1. «Рисунок», «Живопис», «Композиція», «Скульптура» –у формі комплексного перегляду творчих робіт.

2. «Початковий курс історії образотворчого мистецтва та архітектури» –у формі співбесіди з виконанням творчого завдання відповідно до навчальної програми дисципліни.

За результатами підсумкового контролю при завершенні підрівня початкової мистецької освіти, йому/їй видається свідоцтво про початкову мистецьку освіту відповідного підрівня.

Для оцінювання міри досягнення учнями результатів навчання застосовується бальне оцінювання. 

Бальне оцінювання, яке передбачає виставлення балів(оцінок)у цифровому(числовому) виразі.

Бальне оцінювання передбачає поділ досягнутих результатів на 4 рівня:

  1. Початковий(1-3бали)
  2. Середній(4-6бали)
  3. Достатній(7-9балів)
  4. Високий(10-12балів)

Для учнів елементарного підрівня початкової мистецької освіти на першому і другому роках навчання (термін навчання 4–роки) застосовується вербальне (формувальне) оцінювання, яке передбачає діагностику досягнутих результатів та надання вербальної (усноїтаписьмової) характеристики;

Для оцінювання учнів пропонується чотири-рівнева вербальна система оцінювання:

          1. Початковий рівень – «ще потребує уваги і  допомоги»: «старайся, 

будь уважним», «зосередься, зверни увагу на…», «доклади більше зусиль», «ти розумієш правильно»,«вже краще»);

      2. Середній рівень – «досягає результату з допомогою вчителя»:

«досить добре», «значно краще», «досить вдало», «радію за тебе», «потребує додаткової роботи», «необхідно допрацювати», «варто приділити увагу…»;

          3.Достатній рівень– «демонструє помітний прогрес»:«гарно

виконано», «дуже добре», «мені приємно бачити твої успіхи (роботу)»,

«ти вже багато чого вмієш», «погоджуюсь із тобою»);

          4.Високий рівень – «має значні успіхи»:«довершено!», «ти

справжній майстер»,  «бездоганна робота!»,  «дужезадоволена(ий)  твоєю роботою», «пречудово!», «молодець!», «відмінно!», «чудово!», «зразково!», «надзвичайно!».

Форми ,види, зміст та строки проведення поточного та підсумкового контролю навчальних досягнень учнів конкретизуються в типових та робочих навчальних програмах дисциплін.

Оцінювання по завершенні підрівня передбачає зіставлення навчальних досягнень учнів з конкретними очікуваними результатами навчання, освітньою програмою мистецької школи та навчальними програмами дисциплін.

Учні, які в повному обсязі виконали вимоги до результатів навчання, визначених освітньою програмою мистецької школи можуть бути рекомендованими до навчання на наступному підрівні мистецької освіти.

Опанування нормативного змісту навчання за робочою освітньою програмою передбачає досягнення таких обов’язкових результатів навчання.

Нормативні результати та зміст (цілі) навчання

Елементарного підрівня

 

Вид компетентності

Зміст (цілі) навчання

Очікувані результати навчання

  1. 1. Загальна інтегрована компетентність

Самостійне опанування нескладного навчального матеріалу. Об’єктивне само-оцінювання та самостійний пошук інформації. Здатність до подальшого навчання мистецтву та мистецьких практик.

Самостійно виконує навчальні завдання.

Об’єктивно оцінює результати своєї навчальної діяльності. 

З розумінням ставиться до зауважень стосовно свого навчання.

Використовує для вирішення творчих завдань різні джерела інформації.

Готовий до продовження навчання за фахом за освітньою програмою з образотворчого 

мистецтва (станкового або декоративного) базового (середнього) підрівня початкової мистецької освіти загально-мистецького або початкового професійного спрямування або за освітніми програмами споріднених мистецтв.

  1. Мистецько-теоретична компетентність

 

Знання та розуміння поняття «мистецтво», видів та жанрів мистецтв, основних естетичних категорій, різновидів творів мистецтва. Знання і здатність до розуміння проявів культурного розмаїття. Здатність до спілкування на теми мистецтва державною мовою.

Демонструє розуміння поняття «мистецтво», основних естетичних категорій. Висловлює особисте ставлення до творів мистецтва та пояснює його. Називає види мистецтв та жанри мистецьких творів у межах навчальних програм. Виявляє розуміння культурного розмаїття та розпізнає в межах навчальної програми. Знає, розрізняє твори народного мистецтва. Проявляє любов до українського мистецтва різних народів. Спілкується в групі, колективі, з викладачем державною мовою.

3. Художньо-теоретична компетентність

Теоретичні основи станкового та декоративного образотворчого мистецтва, фахові поняття.

Називає види та жанри образотворчого станкового та народного декоративного мистецтва. Демонструє знання та розуміння термінології з образотворчого (станкового та декоративного) мистецтва, визначених навчальними програмами. 

Демонструє знання та розуміння понять «скульптура», «форма», «об’єм», «рельєф», «простір», називає засоби виразності художніх творів у межах, передбачених вимогами навчальних дисциплін.

4. Художньо-виконавська компетентність

Відтворення образів за завданнями викладача з використанням уяви, фантазії у матеріалах і техніках.

Демонструє наявність власного задуму шляхом створення на його основі та за допомогою викладача композиційно цілісного образу засобами станкового/або  декоративного образотворчого мистецтва та скульптури. В творчі завдання та створює творчі роботи із застосуванням технік образотворчого станкового та декоративного мистецтва, скульптурних технік, матеріалів та інструментів в обсягах, передбачених програмами відповідних навчальних дисциплін. Застосовує засоби виразності в художніх творах у межах, передбачених вимогами навчальних дисциплін. Застосовує традиційні варіанти оформлення та презентації власних творчих робіт. 

5. Компетентність колективної взаємодії в мистецтві

Створення та оформлення спільного колективного твору.

Створює у складі творчої групи колективний художній твір за допомогою викладача. Демонструє розуміння своєї ролі у спільній мистецькій роботі та відповідальності за її якість. Демонструє гарну взаємодію з іншими учасниками у колективному створенні художніх творів. Бере участь у оформленні колективного твору.

6.Компетентність з публічного мистецького виступу

Здатність та психологічна готовність до публічного демонстрування своїх навчальних та мистецьких  досягнень.

Представляє власний або колективний художній твір державною мовою. Пояснює свій задум, втілений в його художньому творі, та веде нескладний діалог з викладачем під час презентації твору. Належним чином оформлює свою творчу роботу та правильно (за допомогою викладача) розміщує її на колективній виставці. Демонструє прагнення до творчої комунікації та виставкової діяльності, а також до участі у художніх фестивалях і конкурсах. Демонструє культуру зовнішнього вигляду та поведінки під час публічного мистецького виступу.

Конкретні очікувані результати навчання учнів, які відображають набуття ними компетентностей, визначаються  навчальними програмами дисциплін.

 

Нормативні результати та зміст (цілі) навчання

Базового (загальне мистецьке спрямування) підрівня

Вид компетентності

Зміст (цілі) навчання

Очікувані результати навчання

  1. 1. Загальна інтегрована компетентність

Самостійне опанування навчального матеріалу відповідної складності (за програмними вимогами). Об’єктивне само-оцінювання власних результатів. 

Самостійно виконує навчальні завдання.

Об’єктивно оцінює результати своєї навчальної діяльності. 

З розумінням ставиться до зауважень, вміє виправити помилки.

По можливості бере участь у шкільних учнівських конкурсах , представляє свої твори у школі та за її межами. 

Спілкується державною мовою у групі, колективі з викладачем.

2. Художньо-теоретичні компетентності 

 

Знання, вміння аналізувати та оцінювати ключові досягнення національного та світового мистецтва, мистецьких традицій свого народу тощо. Розуміння культурного розмаїття. Творчість, ініціативність, здатність розпізнавати естетичні категорії та застосовувати їх при оцінюванні творів мистецтва, культурно-мистецьких заходів, навколишнього середовища, уміння висловлювати свої думки, образно мислити, творчо підходити до виконання завдань, співпрацювати з іншими людьми.

Розуміє особливі риси різних художніх  жанрів та стилів, вміє навести приклади з національних українських та світових художніх творів.  Знає видатних представників українського та світового образотворчого мистецтва та архітектури різних епох (загальні відомості особливостей творчого стилю художників, окремі визначні твори), виявляє розуміння зв’язку їх творчості з загальними рисами мистецького стилю (бароко, класицизм, романтизм, модернізм, сучасність). Знає та розрізняє види, жанри, стилі, напрямки, образотворчого мистецтва та архітектури.

Демонструє елементарне розуміння понять «композиція», «станкова композиція», «декоративна композиція», «рисунок», «живопис», «архітектоніка», «формотворення», «скульптура», «перспектива», «світлотінь», «пластика», «стилізація», «узагальнення», «конструкція форми», «функція предметів».

Здійснює аналіз художніх творів, висловлює особисте ставлення до них як усно, так і письмово.

Спілкується на художньо-мистецьку тематику державною мовою. 

3. Художньо-виконавська компетентність

Володіння знаннями, уміннями,  навичками, необхідними для виконавчої діяльності  у сфері образотворчого мистецтва: вміння самостійно:створювати власні твори образотворчого мистецтва різних видів та жанрів із застосуванням законів композиції, відповідних технік, матеріалів, інструментів.

Робота з предметною та живою натурою.

Під час створення власного твору демонструє відповідно до можливостей учня/учениці виконання художнього твору. 

На основі власного задуму створює (самостійно / за допомогою викладача) композиційно цілісний образ.

Відповідно до можливостей учня/учениці передає просту та складну художню форму, демонструє володіння особливостями побудови художніх об’єктів, використовуючи відповідні пропорції.

Відповідно до можливостей учня/учениці демонструє композиційні рішення, колірні сполучення.

Демонструє володіння техніками станкового

 живопису, рисунку, скульптури згідно з вимогами навчальних програм.

4. Компетентність колективної взаємодії

Створення колективних художніх творів.

Усвідомлення ролі та відповідальності кожного учасника колективу в досягненні спільного результату.

Створює спільно з іншими учнями за завданням викладача колективний художній твір.

Демонструє розуміння власної ролі та відповідальності за результат колективної роботи.

5. Компетентність з публічного демонстрування художніх творів

Культура публічного мистецького виступу

Грамотно оформлює власні художні твори, застосовує різні варіанти оформлення. Демонструє розуміння правильного розміщення художніх робіт залежно від тематики, стилістики та формату виставки.Демонструє культуру публічного мистецького виступу (зовнішній вигляд, поведінка). 

Конкретні очікувані результати навчання учнів за окремими освітніми компонентами визначаються навчальними програмами дисциплін.

 

Нормативні результати та зміст (цілі) навчання

Базового (початкове професійне спрямування) підрівня

Вид компетентності

Зміст (цілі) навчання

Очікувані результати навчання

  1. 1. Загальна інтегрована компетентність

Удосконалення навичок самостійної творчої роботи, мотивація до подальшого навчання мистецтву. 

Використання набутих компетентностей у власній мистецько-творчій діяльності. 

Самостійно виконує навчальні завдання.

Об’єктивно оцінює результати своєї навчальної діяльності. 

З розумінням ставиться до зауважень стосовно свого навчання.

Готовий до здобуття фахової передвищої мистецької освіти або продовження навчання за освітньою програмою на поглибленому підрівні початкової мистецької освіти за фахом або спорідненими видами мистецтв.

  1. Художньо-теоретичні компетентності 

 

Види, жанри, стилі, напрямки образотворчого мистецтва та архітектури.

Мистецькі епохи, їх характерні риси.

Найбільш яскраві представники мистецьких епох, їх доробок та внесок у розвиток українського, загальноєвропейського

 та світового образотворчого мистецтва.

Основні поняття теорії образотворчого мистецтва, форма та її вираження в образотворчому мистецтві.

Спілкування на теми мистецтва в межах навчальних програм державною мовою

Знає та розрізняє види, жанри, стилі, напрямки, образотворчого мистецтва та архітектури.

Демонструє знання та розуміння понять «композиція», «станкова композиція», «декоративна композиція», «рисунок», «живопис», «архітектоніка», «формотворення», «скульптура», «перспектива», «світлотінь», «пластика», «стилізація», «узагальнення», «конструкція форми», «функція предметів».

Називає мистецькі епохи, їх характерні риси, найбільш яскравих представників, знає їх твори, аналізує їх мистецький доробок та внесок у розвиток українського, загальноєвропейського та світового образотворчого мистецтва.

Здійснює аналіз художніх творів, висловлює особисте ставлення до них як усно, так і письмово.

Спілкується на художньо-мистецьку тематику державною мовою. 

3. Художньо-виконавська компетентність

Створення власних творів образотворчого мистецтва різних видів та жанрів із застосуванням законів композиції, відповідних технік, матеріалів, інструментів.

Робота з предметною та живою натурою.

Вміє самостійно шукати свою тему в мистецтві.

На основі власного задуму створює (самостійно / за допомогою викладача) композиційно цілісний образ засобами образотворчого мистецтва.

Впевнено передає просту та складну художню форму, демонструє володіння особливостями побудови художніх об’єктів, використовуючи відповідні пропорції.

Демонструє оригінальні композиційні рішення, колірні сполучення.

Демонструє володіння техніками станкового

 живопису, рисунку, скульптури згідно з вимогами навчальних програм.

4. Компетентність колективної взаємодії

Здатність творити та демонструвати свої здібності в мистецькому колективі.

Створює спільно з іншими учнями за завданням викладача колективний художній твір. Якісно виконує покладені на нього завдання.Розуміє свою роль та відповідальність у спільному створенні колективних художніх творів.

 

5. Компетентність з публічного демонстрування художніх творів

Застосування різноманітних варіантів оформлення та презентації власних творчих робіт.

Правила розміщення художніх творів на різних виставкових майданчиках.

Презентація власного задуму.

Демонструє прагнення до творчої комунікації та виставкової діяльності (в межах школи, району, міста тощо). Бере участь у фестивалях, конкурсах різних рівнів. Відкрито спілкується із глядачами, пояснює свій задум, втілений в його художньому творі. Активно взаємодіє з іншими учасниками у колективному експонуванні художніх творів. Оформлює і презентує власні творчі роботи у різноманітних варіантах. Демонструє культуру публічного мистецького виступу (зовнішній вигляд, поведінка).

 

Конкретні очікувані результати навчання учнів за окремими освітніми компонентами визначаються навчальними програмами дисциплін.


 

Нормативні результати та зміст (цілі) навчання

Поглибленого підрівня

Вид компетентності

Зміст (цілі) навчання

Очікувані результати навчання

1. Загальна інтегрована компетентність

Здатність і готовність застосовувати набуті знання і уміння в професійній мистецькій діяльності, самостійно працювати з теоретичним матеріалом. Результатом кінцевої загальної інтегрованої компетентності є набутий досвід пізнавальної діяльності, що виражений у формі знань, досвіду самостійного професійного самовдосконалення, творчої діяльності, здійснення емоційно-ціннісних ставлень у формі особистісних та професійних орієнтацій.

Застосовує набуті знання та уміння в професійній мистецькій діяльності, самостійно працює з теоретичним матеріалом. Здобувач демонструє високу мистецьку ерудицію, знання і уміння найважливіших явищ історії суспільства та

мистецтва (живопис, література, архітектура, театр). Знає та вміє аналізувати знакові твори світового та українського мистецтва, їх автора, жанр, стиль, образну виразність.

 

Має навички викладання художніх дисциплін для здобувачів елементарного та середнього (базового) підрівнів.  

Має бажання і достатні компетентності продовжити мистецьку освіту.

2. Художньо-теоретичні компетентності 

 

Дослідження видів, жанрів, стилів, напрямків образотворчого мистецтва. Активне застосування в практичній діяльності набутих художньо-теоретичних компетентностей та власна творчість. Володіння методикою викладання художніх дисциплін на початковому (елементарному) та середньому (базовому) підрівні.

Демонструє знання на високому рівні видів, жанрів, стилів, напрямків образотворчого мистецтва та архітектури.

Здобувач бездоганно орієнтується у поняттях  «композиція», «станкова композиція», «декоративна композиція», «рисунок», «живопис», «архітектоніка», «формотворення», «скульптура», «перспектива», «світлотінь», «пластика», «стилізація», «узагальнення», «конструкція форми», «функція предметів». Здобувач бездоганно орієнтується в хронології історичних епох, умовах формування художніх стилів та напрямків в мистецтві, професійно характеризує художні явища певної епохи як стійку систему стильових ознак. Демонструє високий ступінь образотворчої та загальної мистецтвознавчої ерудиції, глибокі знання (художньої та наукової) літератури, вільне користування професійною термінологією. Дає розгорнуті, глибоко обґрунтовані, логічно-структуровані відповіді. Володіє всіма необхідними знаннями та навичками в повному обсязі (згідно з освітньою програмою з образотворчого мистецтва).Має розвинуте та оригінальне художнє мислення, досконалі художні  здібності.

Спілкується на художньо-мистецьку тематику державною мовою. 

3. Художньо-виконавська компетентність

Дана компетенція націлена на можливість власної інтерпретації художнього твору, його швидкого ескізного охоплення та досконалого виконання в матеріалі. Художньо-виконавська компетентність на професійному підрівні формує і розвиває виконавсько-педагогічні компетентності, здатність застосовувати художньо-виконавські компетентності у навчальній, педагогічній та виставковій діяльності, знання педагогічних тем, завдань та постановок.

Демонструє високий рівень виконання робіт у різних стилях, жанрах , видах. На основі власного задуму створює композиційно цілісний образ.

Впевнено передає складну художню форму, демонструє високі знання у побудові художніх об’єктів, використовуючи відповідні пропорції.

Демонструє оригінальні композиційні рішення, колірні сполучення.

Демонструє високий рівень володіння техніками станкового  живопису, рисунку, скульптури. Орієнтується в основних питаннях методики навчання  художніх дисциплін.

4. Компетентність колективної взаємодії

Удосконалення ролі учасника колективу. Створення колективних художніх творів.

Усвідомлення ролі та відповідальності кожного учасника колективу в досягненні спільного результату.

Створює спільно з іншими учнями за завданням викладача колективний художній твір.

Демонструє розуміння власної ролі та відповідальності за результат колективної роботи.

Здобувач демонструє взаємоповагу до учасників колективу, добре розуміння вимог керівника групи,проявляє  ініціативність в спільній роботі. Переконливо пропонує керівнику власне бачення  виконання колективного завдання. Бездоганно виконує поставлені завдання

5. Компетентність з публічного демонстрування художніх творів

Застосування різноманітних варіантів оформлення та презентації власних творчих робіт.

Досконало володіє правилами розміщення художніх творів на різних виставкових майданчиках.

 

Здобувач має великий досвід публічних виступів на міських, всеукраїнських та міжнародних конкурсах, виставках, постійну виконавську практику. Є лауреатом міських, всеукраїнських та міжнародних конкурсів. Проявляє ініціативу в організації експонування виставок. Орієнтується в організаційних моментах мистецького заходу (афіші, програмки, запрошення тощо). Враховує специфіку аудиторії того чи іншого мистецького заходу. Отримує задоволення від презентації творчих робіт.

Конкретні очікувані результати навчання учнів за окремими освітніми компонентами визначаються навчальними програмами дисциплін.

 

 

Інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.

Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості

освіти. Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

  • кадрове забезпечення освітньої діяльності;

- навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності;

- матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності;

  • якість проведення навчальних занять;
  • моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей).

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

  • оновлення методичної бази освітньої діяльності;
  • контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми,

  за якістю знань,умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо

їх покращення;

  • збереження, а при можливості, збільшення контингенту учнів;
  • моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти;
  • створення необхідних умов для підвищення фахового   кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

Освітня програма закладу освіти та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою, оприлюднюються на веб-сайті закладу освіти (у разі його відсутності на веб-сайті його засновника).

На основі освітньої програми закладу освіти, цей заклад складає та

Затверджує навчальний план закладу освіти, що конкретизує організацію освітнього процесу.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора